July 5

6 juli 2015 - New York City, Verenigde Staten

Vanochtend zijn we naar een black gospel church in Harlem gegaan. Toen we aankwamen zagen we dat meer toeristen deze kerk hadden gevonden er stond een lange rij. Nu maar hopen dat we naar binnen mogen. Tijdens de controle mocht Frits niet zijn rugtas mee naar binnen nemen en Kim en Elles niet op slippers. Noa had eigenlijk een te kort rokje aan. Kim en Elles deden zwemschoenen aan, dat mocht wel het zag er niet uit hahaha  en Frits gaf zijn rugtas in bewaring, tegen betaling uiteraard en Noa mocht na wat hoofdschudden toch doorlopen. De baptist kerkdienst begon met een orgel, maar daarna nam de band plaats en waren er een aantal black gospel nummers met een solist. Wat een stemmen en wat een passie geweldig! De preek ging over het verschil tussen onafhankelijk zijn en vrij zijn. Heel toepasselijk met Independance day. Daarna naar Central Park gelopen. Wat een geweldige plek, zeker voor een zondagmiddag. Aan het einde van de dag ontmoette we Charissa op Times Square, zij is ook voor een paar dagen in New York en we gaan samen optrekken. Gezellig! We lopen nog gezellig langs een paar winkels en kijken nog even in de Grand Central Terminal. Mooi! Morgen Harbour Bridge, Chinatown, Little Italy en Soho op de planning