Yes we made it!

4 juli 2015 - New York (jfk Airport), New York, Verenigde Staten

Vanochtend ging 4.45 de wekker, jaah het avontuur gaat beginnen! Om 6 uur hadden we de bus naar schiphol waar we om 6.15 aansloten in een lange rij voor de incheckbalie van Lufthansa. We hadden de dag ervoor al online ingecheckt en de QR code in een app passbook op ons mobieltje beschikbaar. Dat ging makkelijk even scannen en klaar is kees.Op Frankfurt aangekomen werden we met een transferbusje vervoerd naar de luchthaven voor de transit. Wat een groot vliegveld is dit zeg, 5 kwartier overstaptijd is niet ruim. Nog weer bagagecontrole en extra controle op de laptop, paspoortcontrole naar amerika in een airbus 380. Wat een joekel, een dubbeldekker 800 personen kunnen erin. We vertrokken wat later, eerst moest een technisch mankement verholpen worden maar omdat de windrichtingen gunstig waren liepen we geen vertraging op. Om 13.30 landden we op JFK. Yeah. Nu maar hopen dat de koffers ook goed meegkomen zijn. Eerst door de immigration zone heen. Wat een rijen, een uur gewacht. Daarna alle vingerafdrukken afgegeven van linker en rechterhand (behalve Noa) dit is vanaf 14 jaar nodig en op de foto. Approved! Op naar de koffers en YES ze zijn allemaal meegekomen. TOP. Eerst maar eens even dollars pinnen, geen rij dat komt goed uit. We slaan het aanbod voor een taxi af en gaan naar de airbus naar Jamaica Station en vandaar met de metro naar manhattan. Niet druk dus we kunnen zitten en binnen een uur staan we in Manhattan! 27graden dus lekker warm, we snuiven de eerste geuren op van NYC! 5 minuten lopen en we staan voor ons hotel. Niet luxe maar wel schoon en op loopafstand van Times Square. Eerst ploffen we even neer, moe van de lange reis. Om 6 uur ( nederlandse tijd 12 uur s nachts) lopen we naar Broadway en Times Square in 15 minuten, niet slecht!  Even in  macy’s gekeken en souvenirshops. Wat een gekke wereld staan we opeens in met glitter and glamour in schril contrast met alle homeless people die je op de straat ziet. Morgen Independance Day!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl